Siedem porad na długie i zdrowe życie

Siedem porad na długie i zdrowe życie

Tak jak nowoczesna technologia medyczna, nigdy nie uratuje cię przed problemami spowodowanymi niezdrowym stylem życia. Zamiast uzyskać nowoczesne rozwiązanie medyczne dla każdego problemu, o wiele lepiej jest żyć w taki sposób, że prawie nigdy nie zachorujesz. 

Uncja prewencji jest z pewnością lepsza niż funt lekarstwa. Oto siedem wskazówek, jak żyć długo i zdrowo. Ponadto ten sam styl życia, który pomaga uniknąć choroby, pomaga również schudnąć. 

1. Uzyskaj wystarczająco dużo ćwiczeń

W przeszłości ludzie musieli używać swoich ciał fizycznych w trakcie normalnej pracy. Ale dzisiaj ktoś może wstać, pójść do pracy w samochodzie, a następnie usiąść, wstać do domu w samochodzie i po przyjeździe do domu usiąść ponownie przez resztę dnia. W takim życiu nie ma fizycznej pracy. Ta nieaktywność fizyczna jest jednym z głównych powodów wielu chorób. Sport, bieganie. chodzenie i inne rzeczy muszą być dodane do naszego życia, jeśli nasza normalna praca nie wymaga od nas fizycznego wysiłku. I 

2. Idź spać, gdy czujesz się śpiący

Może się to wydawać proste, ale wielu ludzi spóźnia się nawet wtedy, gdy ich ciało mówi im, że nadszedł czas na sen. Lekarze jogi i ajurwedyjscy twierdzą również, że lepiej jest spać w nocy i być aktywni w ciągu dnia. Jednak ludzie, tacy jak studenci, biorą kawę i używki do nauki późno w nocy. Inni rozwijają nawyk pozostawania aktywnym w nocy i spania w ciągu dnia. Chociaż możemy to zrobić, to ostatecznie odbija się na zdrowiu. Alternatywni lekarze mówią, że tego rodzaju nienaturalne życie jest jednym z czynników powodujących raka i inne choroby. 

3. Jedz, gdy czujesz się głodny

To również prosty pomysł, ale po raz kolejny często nie zgadzamy się z przekazami ciała. Jeśli jesz z przyzwyczajenia lub ze względu na presję społeczną o określonej porze dnia, nawet gdy nie masz prawdziwego apetytu, nie będziesz prawidłowo trawił jedzenia. Rozpoczyna się kwasowość i niestrawność, co przyczynia się do prawdopodobieństwa zakorzenienia innych bardziej złożonych chorób. Posiadanie apetytu jest w rzeczywistości oznaką dobrego zdrowia, ale jeśli nie masz apetytu, powinieneś trochę poczekać, a następnie zjeść. (Jeśli nie masz apetytu nawet po oczekiwaniu na rozsądną ilość czasu, powinieneś skonsultować się z lekarzem, ponieważ coś jest nie tak.) 

4. Szybka regularna, systematyczna podstawa

Gdybyście poprosili jakąkolwiek osobę o 365 dni w roku bez odpoczynku, narzekają i mówią, że muszą odpocząć, bo inaczej się załamią. Ale nigdy nie zadaliśmy sobie trudu, by prosić lub myśleć o naszych narządach trawiennych, które zmuszamy do pracy dzień po dniu bez odpoczynku. Nie mogą zaprotestować przeciwko sposobowi, w jaki dana osoba będzie postępować ze swoim szefem, ale dają nam sygnały, że nie mogą pracować bez przerwy. Kiedy ignorujemy te sygnały i wciąż zmuszamy je do pracy, organy te ulegają awarii. Dlatego konieczny jest okresowy post. Powstrzymaj się od jedzenia przez jeden pełny dzień. Daje to odpoczynek narządom trawiennym, a także pomaga w eliminacji odpadów z organizmu. Regularny post pozwala osobie zyskać dodatkowy czas na zajęcia intelektualne lub duchowe. Post nie jest dla pustelników w jaskini, ale jest rozsądną praktyką, którą każdy może praktykować.

5. Umyć się zimną wodą przed pójściem spać 

Jak wspomniano powyżej, prawidłowy sen jest niezbędny dla utrzymania zdrowia. Jeśli przed snem umyjesz ważne narządy ruchowe i czuciowe (ręce, ramiona, oczy, nogi, usta, narządy płciowe), zrelaksujesz się i przygotujesz do głębokiego snu. 

6. Regularnie wykonuj medytację 

Twoje ciało jest połączone z twoim umysłem. Wiele chorób tej epoki jest psychosomatycznych. Stres i niepokój odbijają się na naszym zdrowiu fizycznym. Medytacja to ćwiczenie mentalne, które między innymi pozwala oderwać się od trosk życia. Naucz się prostej techniki i rób to regularnie. 

7. Wstań wcześnie każdego dnia

Po raz kolejny stare przysłowie: „Wczesne wstawanie, wczesne wstawanie sprawia, że ​​człowiek jest zdrowy, bogaty i mądry”. Nie wiem, czy uczyni cię to bogatym, ale z pewnością uczyni cię zdrowym. Twoje ciało potrzebuje tylko snu, nie za dużo i za mało. 

Postępuj zgodnie z tymi wskazówkami i nie możesz się pomylić. 

 

Leave a Reply

Close Menu